søndag den 13. maj 2012

Den onde og den gode

Træneren var rigtig ond i går. Vi skulle til Strø, og der er ganske langt og tilmed var der storm fra nordvest, hvilket betød vi havde den lige i snosken hele vejen ud. Jeg tror det blæste omkring 35 km/t.

Så for at komme derud hurtigst muligt, havde jeg lavet et interval ude i det åbne landskab mellem Uggeløse og Strø, 15 km i strid strid modvind. Tre hold på linie i jagt efter hinanden. Sjældent har jeg set så trætte mænd m/k ;-)

Flere brød sig ikke om at køre i den kraftige vind, men det morede mig stort. Det er vel det tætteste man kommer på MTB på sin racercykel. Når man ligger i vifte og er den forreste, skal cyklen holdes i ro, uanset. Hvis man slingrer, kører man enten ind i hinanden eller yderste mand ryger i grøften. Så det er med at holde godt fast i styret, bruge kroppen dynamisk mod den springende vind, og læse landskabet for at finde ud af hvor vindstødene kommer fra, slutningen af skovbrynet, se krusningerne på marken. En stor fornøjelse.!

Helt anderledes god var træneren i dag, da Asger og jeg steg på cyklerne for at køre ned til Hellerup. Målet var en stor is hos ParadIS ;-)  En skøn tur i godt vejr, måske bliver det sommer alligevel.

Vi mødte ganske mange der var ude og lufte OCC tøjet. Det har jeg også fået gjort, siden jeg forrige fredag blev frigivet. Hele små 500 km er det blevet til på den gode uge. Det er også nødvendigt!

Ingen kommentarer: