lørdag den 27. april 2013

Enkeltstartstest

I år har trænerteamet besluttet at tilbyde en regelmæssigt test til rytterne på 9-holdet i OCC. Vi har udvalgt en strækning på 5 km, med masser af højdemetre.. Stumpedyssen.

Rytterne sendes af sted enkeltvis, medens der står en træner i begge ender af ruten og tager tid.

5 kilometer op af bakke, passer til at måle din evne til at køre stærkt, den såkaldte AT-tærskel, og ikke konditionen. Vi træner ganske vist meget konditionstræning, men formålet med det hele er jo, at kunne køre stærkt, og her er det altså den effekt du vedvarende kan putte i pedalerne der tæller... og det med det vedvarende er på grænsen, hvor musklerne lige præcis ikke ophober mælkesyre.. derfor 5 km.

Arne og undertegnede forlod holdet i den ene ende, medens de stod og skrev sig ind, hvilket bl.a. inkluderede at få skrevet et nummer på kinden  ;-) Vi spurtede så op til den anden ende for at stå klar med målegrejet, så det blev også en test for os.

Jeg kørte op på 8.56, dvs med et snit på 33 km/t.. og med de højdemetre der er på den rute, er jeg selv overordentligt tilfreds. Det ved jeg sgu ikke om jeg kan forbedre ;-)

Hanne kom op på 10:49, dvs med et snit på 26,5 km/t. Også et meget flot resultat!

Til gengæld har jeg nu haft døde ben i de to efterfølgende dage.. en virkelig flot start på Bededagsferien.. eller mere præcist en rigtig hård start! Som skrevet nedenfor, så var Hallandsåsen på tredjedagen ikke ligefrem "a-walk-in-the-park".. jeg tror sgu jeg holder fri i morgen, søndag ;-)

Ingen kommentarer: