onsdag den 4. juni 2014

Harzen classic

Igen i år var OCC i Harzen, hele 63 personer, fra de runde, de hurtige, de stærke og de helt unge. Og selvfølgelig Team Sol og Sommer :-)


Det var på mange måder en Harzen Classic, idet vi kørte fire ture som vi også har kørt de forrige år, nemlig som velkomst Zorge-Hohegeiss stigningen, Klassikerruten, Kongetapen og som farvel, den flade ind over dalengene i det gamle DDR.


I alt 305 km og 5346 hm.


Jeg var på forhånd ret spændt, 4 uger på sofaen er ikke den bedste forberedelse til bakkerne. Men turen var en stor personlig sejr! Ikke bare gennemførte jeg, der blev også vist baghjul en gang i mellem.. og bedst af det hele, jeg var guide på hold2. Jeg elsker at være guide, træner og slavepisker men det kræver et overskud at rumme alle, finde vej, holde sammen på teamet og sikre at ikke blot kommer alle med hjem, men at de også alle har haft en god oplevelse. Med tyve på holdet og en kæmpe forskel på niveau, specielt opad, er det en udfordring ikke at pine de sidste, men også holde de første beskæftiget. (man kan jo altid jage de første ned igen, for at følge de sidste op) Det virkede! Vi tabte ingen og jeg tror de fleste havde en god tur. Og guiden var lykkelig!! Som sagt, en stor personlig sejr!  :-)

På sidste dagen ramte vi ind oven i købet ind i en landsbyfest, årets kåring af fuglekongen.

Kameraerne er fundet frem !

Jo jo, masser af oplevelser. Alt var klappet, klart og tilrettelagt ;-)


Ingen kommentarer: