søndag den 16. november 2014

Så er MTB sæsonen startet!

Så kom den første efterårsstorm og bladene er raslet af træerne, så nu skal jeg til at have pudset racercyklerne og hængt dem op på væggen. Til gengæld er MTB´erne nu for alvor kommet i sving.

Fremfor at sidde i spinninglokalet lumre dunster kører TeamSologSommer tirsdag og torsdag en aftentur på en times tid.

Godt med lys på kysen og ikke alt for svære stier, så er det en fornøjelse. Samme rute, med små variationer, giver en god fornemmelse af huller og rødder i mørket.

Den første lørdag i november, den officielle MTB-åbning i OrdrupCC, kørte jeg undervisning for nybegyndere udi den ædle sport, at æde rødder. Næste lørdag var det en tur til Jylland, så i går var min første rigtige tur med det hurtige MTB-hold. Vi tog den normale lørdagsrute, Danske Schweitz, på stien gennem Geels ud og en rundtur i Rude. Hjemturen blev den hurtige lette langs Møleåen, for jeg skulle lige have transporteret sidstemanden hjem.. nogen var kørt lidt flade.
   For der blev sgu kørt til. Det var den hurtigste tur gennem Geels og den hurtigste rundtur i Rude, nogensinde..!  Flere har fået cykler med store hjul og affjedring i begge ender, så helt køre fra dem alle, kan jeg sgu ikke helt længere.  Det bliver en stor sæson!

I dag søndag var MTB træneren i sving igen, denne gang med OCCs børnehold. Tre drenge med i skoven. De lærer hurtigt, og morede sig stort, dejlig måde at bruge en søndag eftermiddag på. :-)

Odometeret runde så også lige 7.000 i dag. Selvom jeg har haft en svag maj måned, er der nu blevet kørt pænt meget anyway. 

Ingen kommentarer: