tirsdag den 21. juli 2015

Flûte og ost vejer

Efter to dejlige uger i Sydfrankrig er det på tide at gøre forberedelserne til august måneds Tour de Alps op.

Der er pt i år kørt 4.400 km, og den kommer nok lige op på 5.000 inden alperne rammer. Det er helt godkendt! 

Til gengæld har jeg i dette forår haft ganske meget arytmi med hjertet. Det giver en fornemmelse af uro i kroppen, ganske svarende til at være gået sukkerkold. Og kroppens svar på det det er at ville have kalorier indenbords. Selvom jeg udemærket ved at det ikke er tilfældet, kræver kroppen altså sit.. og vægten er derfor helt oppe på 82, inden vi tog på ferie .. Jeg havde håbet på at være kommet ned på 78ish  Flûte, ost og rosé vejer desværre også, så der røg et ekstra kilo på under ferien, så nu er jeg dælme helt oppe på 83 kilo! Øv, men det smagte godt. 

Frankrigsturen gav seks ture og cirka halvt så mange kilometre som normalt i en to ugers periode. Til gengæld var kvaliteten høj! Der er derfor intet i vejen med styrken. Til trods for vægten satte jeg endnu en gang rekord på morgenturen i Poujol, med 1:04, og kørte forleden en pæn lang tur i Nordsjælland med et snit på 32,6 km/t.

Hanne på vej op mod Col de Frontfroide

Jeg har lovet mig selv at tage Alpeturen som en hyggetur med min søde hustru, så det skal nok gå alt sammen.

Lidt værre med hjertet. Tidligere kunne jeg til en hvis grad træne arytmierne væk, men det kunne jeg ikke denne gang. Efter en træningstur i maj hvor arytmierne ikke ville gå væk, havde jeg vedvarende ondt i hjertet og blev indlagt til kontrol for kranspulsåreforkalkninger og blodpropper.. Det viste sig dog at mine pulsårer så fine ud, alt andet ville også have forundret mig. Lægen fortalte, at årerne dog snører sig lidt sammen ved arytmi, og at jeg ganske rigtigt havde fået for lidt ilt til hjertet under træningen. Derfor skal der gøres noget ved dem!  I kommende weekend skal jeg derfor køre rundt med et måleudstyr på kroppen, for at få live-målinger lægerne kan kigge på. 

Men efter indlæggelsen er det nu ellers lykkedes mig at få genoptaget medicineringen på en måde, så urolighederne ikke generer mig.. derfor er cykelturene ikke længere noget problem, omend pillerne sænker min makspuls noget. Så må jeg tale med lægerne om det er vejen frem, eller vi skal ud i fjerde operation.

Ingen kommentarer: