fredag den 5. juni 2015

Watt

Konditionstesten i marts indikerede at jeg træder 519 Watt ved mit maksimale iltoptag. Hvad betyder det egentlig?  Med mine tynde ben må det vel være relativt lidt? Vi hører jo om sprintere der træder langt mere!

Det måles ikke som en sprint eller pludselig anaerob energiudladning, men den mængde watt der presses ud ved en jævn, men relativt langsomt stigende belastning..  Hvor lang tid kan jeg så holde den.. tja, det ved jeg ikke.. det er aldrig målt, men skal den holdes i blot lidt længere tid, skal det være ved at lavere antal watt.

Det perspektiveres af OL-banerytteren Robert Förstemann der har krop som supermanden HULK i videoen her nedenfor.. han holder 700 Watt i 1 minutter, nok til at riste et stykke brød, men han kan sgu ikke lige spise den bagefter :-)

Ingen kommentarer: