tirsdag den 26. juli 2016

Sukkerkold

Ferien i år gik til München, alperne og Verona. Vi havde lovet ikke at tage cyklerne med og lavede en masse aktiviteter istedet. En rigtig dejlig ferie i højt gear, men også en ferie uden høj puls og jernsmag i munden. Så, da vi kom hjem, var det tre uger siden jeg sidst havde siddet på en cykel. Det er den længste cykelpause jeg har holdt siden MTB styrtet i 2011.

Jeg har lært, at det man hurtigst kan træne er distance.. det kræver et enzym i musklerne så de kan forbrænde fedt i stedet for kun kulhydrater. Når man går sukkerkold, er det et signal til kroppen om at man skal begynde at producere dette enzym. Det tager 2.3 uger, så går man ikke sukkerkold længere og kan køre langt (i en rimeligt tempo, altså)

Jeg skal da bare lige garantere for at det man også taber hurtigst, er evnen til at køre på fedt og ikke kulhydrat. Det er godt nok lang tid siden jeg er gået sukkerkold på en 50 km tur med 10-holdet!

Nå men, det kommer jo igen med solid træning.. Vi er igang igen :-)

Ingen kommentarer: