tirsdag den 9. august 2016

Reservatcykel - Det flyvende tæppe

Sidste år købte jeg en ny cykel, da min gamle racer jo gik i stykker på Alpeturen. Jeg har hidtil ikke skrevet om den, for ikke alt skal på nettet.. men nu hvor den er ét år gammel kan man vel godt løfte sløret lidt.

Trek Domane er cyklen.. det er Treks cykel til brosten og folk der i øvrigt vil sidde lidt komfortabelt på cyklen. Jeg er ellers super glad for min Specialized Roubaix, som er samme princip, men jeg synes Specialized er blevet for dyr, og kiggede mig derfor lidt for.

På en Trek Domane er saddelrøret og overrøret koblet via et leje, så man får flex, ikke bare fra saddelpinden, men fra hele saddelrøret når man kører over et bump.

Og jeg skal love for det virker.. cyklen er omdøbt til Det Flyvende Tæppe. :-)

Samtidigt købte jeg også rigtige carbonhjul.. altså hvor bremsefladen også er carbon.. noget jeg ellers havde forsvoret.. men altså.. ;-)

De må kun bremses med bremseklodser lavet af kork, og efter et år var det tid at skifte dem i går

Så min spøg går lidt på, at den kun må bremses med vinpropper.. det må da være en Reservat-cykel ;-)

Ingen kommentarer: