søndag den 15. juni 2008

Vätternrundan 2008

Klokken er 19:00 og jeg er gået i soveposen inde i teltet... himlens sluser er åbne! Glæder mig over, at vi først skal køre 2:30, det kan jo være at regnen er drevet over!

Og sådan gik det. Stjernegodt vejr, og da først solen fik magt, blev det også rigtigt varmt. Alligevel blev jeg pladder våd. Det var koldt, så vi startede ud i regnjakker, og da vi kom til Jönköbing, kunne alt mit tøj vrides. Til gengæld tørrede det hurtigt i vinden og solen.

Vi kom fløjtende hurtigt ned til Jönköbing, nok også for hurtigt, for Hanne gik helt kold, og jeg troede seriøst, at vi mistede hende til sottebussen der. Men på en eller anden måde lykkedes det hende at få et comeback, imponerende, så hun kom med hele vejen rundt.

I ren køretid brugte vi 10 timer og 30 minutter, mod 10:47 sidste år, så det gik ganske stærkt. Dels fordi jeg undgik at gå sukkerkold i år, men primært nu fordi Torben trak rigtigt meget. Han var dælme godt kørende!

Meen sammenlagt brugte vi 13:46 minutter mod 12:47 sidste år. I alt har vi altså brugt 1:18 minutter mere i depoter i år end sidste år. Til gengæld sprang vi så ej heller nogen depoter over denne gang.

Nå men jeg var jo ej heller helt i samme styrke som sidste år, og så havde jeg jo lige måttet en tur i sengen grundet maveonde, og kørte på pennincillin. Sjovt i øvrigt, det var noget af en kanonkugle. Jeg fik kun en i torsdags, 10 minutter efter havde jeg ikke feber mere og den tynde mave var helt forsvundet... i mere en en forstand, for det var først i dag søndag jeg fik behov for at besøge det lille hus igen. Maven blev derfor mere og mere udspilet undervejs rundt som jeg væltede blåbærsuppe og de specielle (men ikke specielt gode)vätternrundt-boller ned.

Tak for godt selskab til Finn, Torben og Hanne.

Ingen kommentarer: