søndag den 2. november 2008

En rulletur i 22 graders varme

Nej, sommer er det ikke blevet endnu, men jeg har endelig fået en hjemmetræner. Så nu står den på en fast aftentur hen over vinteren.Jeg har (selvfølgelig) købt den mest avancerede jeg kunne finde, så der er mange nice features. Et er fx, at der ikke er en fast rullemodstand, men en motorbremse der leverer strøm tilbage til lysnettet. I går aftes trak jeg så to styk 100 wats pærer i en halv time. Herudover styres den via en computer, hvilket giver en helt anden slags modstand end på en simpel hometrainer.  Modstanden varieres efter cadance og hastighed, så den bliver så virkelighedsnær som mulig. Herudover er der mulighed for at køre videofilm, dvs man ser en videofilm af en vejstrækning, der afviklses i det tempo man træder i pedalerne, samtidigt med, at modstanden varier med hældningen på den viste vej...

Alt det må jeg dog vente lidt på, for programmet er f.. ikke ordentligt lavet. Det fejler nemlig på start. Jeg kan se mange andre er dybt tilfredse.. så skal jeg også nok få det til at virke!

Men, indtil videre kan jeg nu sagten få sved på panden af en almindelig 30 min rulletur.

Ingen kommentarer: