søndag den 9. november 2008

Mallorca i høj sol

Medens regnen væltede ned, og mørket var kommet, kørte jeg en lille tur i høj solskin og varme på Mallorca.

Det er nemlig lykkedes mig at få min Tacx Fortius hometrainer til at virke. Jeg sendte diverse logfiler til Holland hos Tacx, der så til gengæld kunne fortælle mig, at min flunklende nye bærbare ikke var kompatibel. Det vidste jeg jo sådan set godt, men gik den, så gik den jo. Det var kravene til videokortet i PCen der var for skrappe. Jeg havde da regnet med en fejlmeddelse frem for et brutalt styrt ved opstarten af programmet. Men, pyt... Længst inde i kælderen stod der en mindst 6 år gammel PC, som først Thit, så Asger havde brugt. Og, den virkede helt tilfredsstillende.

Den første trilletur blev derfor en lille 4 km strækning på Mallorca, som fulgte med som demo-strækning. Det med at filmen ruller frem i takt med, at man træder i pedalerne, og belastningen varierer alt efter om man kører op eller ned virker utroligt naturtro. Blot manglede jeg fartvinden.

Nu skal jeg så have fat i Alpe d´Huez, så jeg kan få trænet, så ingen kan se mig for bar baghjul når det bliver sommer..

Ingen kommentarer: