tirsdag den 30. december 2008

En bette satan - en rød cykellås

Hvad det skulle have været årets sidste cykeltur, blev til en gåtur til naboen.

Det ene pullyhjul låste, da jeg gravede cyklen frem idag. Helt fast sad den, og så løber kæden jo ikke rundt. Det lille røde leje er ikke længere et leje, men en moderne cykellås. Halvanden sæson med mudder har sat sine spor.

Nu er der jo intet i vejen med SRAM, så jeg var lige inde hos nabocykelbutikken for at hente nye pullyhjul. Imidlertid er det jo bare sådan, at SRAM skiftede pullyhjulstørrelse tilbage i 2004, så de hjul, jeg kom hjem med, var for store. Heldigvis var der plads til det nederste, som var det, der var gået i stykker. Det øverste måtte jeg så lade blive siddende, selvom det har alvorligt slør.

Jeg har dermed et pullyhjul i overskud, til en formue, men du kan få det gratis ;-)

Ingen kommentarer: