mandag den 8. februar 2010

Sluscup 6. afdeling - Tisvildeleje

De havde lovet sne, og sne var der... meget!

Det blev til en runde på 50 min.. 8 km.. ikke noget at skrive hjem om, men alligevel seriens hårdeste løb. Mange steder lå der 20-30 cm løs sne, som man bare fedtede rundt i. Andre steder var der trampet et spor svarende til to hjuls bredde. Så længe man holdt sig til sporet gik det godt nok, men så snart man kom ud af det, stod forhjulet på tværs i den bløde snedyne. På den måde blev det er rigtigt cykelløb, med vægt på løb!

Jeg måtte ned to gange, den ene gang pga af et styrt lige foran mig, anden gang fordi jeg tabte kontrollen over forhjulet under en overhaling i suppen. Nå men, man lander jo blødt i så meget sne. Jeg havde ellers glædet mig til at komme op til Tisvildeleje, for jeg har hørt meget godt om deres ruter deroppe, nu måtte jeg nøjes med glæden over en fantastisk udsigt ud over Kattegat, på en hel vindstille dag.  og ømme ben, for hårdt, det var det sgu!

Jeg havde overvejet hvilket dæk jeg skulle have på baghjulet. Mine tørvejsdæk eller mine mudderdæk. Klart nok burde mudderdækkene jo give en fordel i al den løse sne, men det løste min dovenskab, for jeg har ikke fået monteret det nye mudderbagdæk, efter jeg flæsede det gamle i en punktering tidligere på året. Det gjorde nu ikke noget, for tørvejrsdækket står altså fantastisk godt fast i kold sne. Problemet lå mere i overhovedet at holde cykel oprejst i al det hvide lort, undskyld sne.

Alligevel en dejlig dag. Det er det jo altid når man får sig en tur i skoven ;-)

Ingen kommentarer: