søndag den 28. februar 2010

Bleifuss und Plattfuss

På tysk har man et udtryk som hedder Bleifuss... blyfod... disse fødder sidder på folk der får taget portrætfoto iklædt bil og et bredt grin, geblizt!  Gæt hvem der venter på at få tilsendt en hilsen fra das Polizei?
Thit nød ellers vinterferien, ikke alene fik hun lagt alen til sin kørerutine, både stejle bjergveje, små hovedveje og nåja motorveje med pletvis fri hastighed (kørte så godt, at jeg fik en lur på bagsædet).. hun blev også ualmindelig god til Snowboard, efter dygtig undervisning. Selv det tyske fik hun trænet, når det samlede instruktørkorps inviterede judo-kæmperen med den store indlæringsevne til aften- og after-skiing. Et kanonstort trippel udbytte!


Plattfuss´erne sad tilgengæld på blog-meisteren. Allerede på andendagen var jeg velsignet med tre to-krone store åbne vabler på mine fødder. Jeg er simpelthen så platfodet, at skistøvlerne giver mig kæmpevabler under svangen. Så, meget mod min vilje blev jeg nødt til at købe mine egne skistøvler. En superredning i form af specialstøvler, der blev bagt omkring mine fødder og således passer 100%. Det virkede så godt, at helingsprocessen gik i gang allerede på de resterende skidage. Næste år bliver uden vableplaster! Jeg ville ikke være mig, hvis jeg ikke regnede lidt på det. Incl leje, vableplaster og ødelagte skistrømper(klisteret fra vableplasteret) er return on investment fem år... og det er sgu for lang tid, men på den anden side ville skiferien have været slut allerede efter dag to, og det går jo ikke.
De kys der ikke går til den bedre halvdel af Team Sol og Sommer, går ubetinget til disse flotte røde Nordica skistøvler. De var næsten grænsende til behagelige at have på!

Og Asger? Ja, for en gang skyld startede vi ikke forfra.. Han samlede faktisk tråden op hvor han sluttede sidste år, og kørte fra start helt selvfølgelig. Helt i kontrol, og bevist om forskellen mellem hvad man kan og hvad man (ikke) tør. I vores familie er vi meget forsigtige! Næste år er der dømt skiskole! ("Far, nu kan jeg altså nok engelsk til at forstå skilæreren!" Yes, my son!)

Ingen kommentarer: