onsdag den 1. april 2015

En kold sæsonstart

Det kan godt være, at klokken er gået over til sommertid, men det gælder dælme ikke vejret!

I går aftes havde vi første træningspas på racer i 2015, og det var koldt koldt koldt!  0 grader regn, slud og blæst!  Ja selv Storebæltsbroen måtte lukke på grund af nedfaldende is.

9 gæve ryttere m/k var dukket op, og vi kørte min lille Alpetur, 35 km med maksimalt antal højdemetre. Clouet er, at der skal sprintes, helst fra stående i bunden af bakkerne op på toppen.. noget der fremkalder kondition og syreresistens i musklerne.

Det fugtede kun ved afgang, så der var enkelte der lod et overraskende støn lyde, da jeg proklamerede at ruten i dag kun ville være 35 km, men da alle havde kørt bakkerne og var blevet våde og gennemkolde, var der nu ingen der bad om en ekstra runde.

Da vi kom hjem,  måtte jeg have højre hånd under først den kolde hane og så den varme, inden den igen kunne fungere. For dælan: Det gjorde godt nok nas!

Jeg synes det var hårdt.. selvom jeg har trænet fint gennem vinteren. Marts i 2015 er den marts jeg har kørt flest kilometre i nogensinde, 610 km blev det og her ved indgangen til april har jeg kørt 1.144 km hvilket også er en rekord.. 832 af dem på MTB. som jo tæller noget helt andet og mere end tilsvarende på raceren.. Det burde altså være let at mule de andre.. men det var det ikke :-(  OK, de fleste, men ikke alle.. Super start på sæsonen Arne, men du har nu også været flittig!


Ingen kommentarer: