lørdag den 25. august 2007

Nu kan det være nok...den evindelige vægt

Ved udgangen af sidste uge, havde vægten sneget sig op på 87....horror!! Der har den ikke været siden den store kostomlægning for 3 år siden. Jeg var godt klar over den var på vej derop, så nogle dage forinden havde jeg droppet alkohol, da alkohol forhindrer kroppen i at reducere vægten i helt op til en uge...hvorfor ved jeg ikke, men jeg kan se det på min egen krop. I denne uge har jeg så været yderst restriktiv i forhold til hvad jeg har indtaget (ingen kulhydrater). Og resultatet: efter lørdagens cykeltur: 82,9! Det er 4 kilo på en uge....

På dagens cykeltur, kunne jeg mærke vægttabet på to forskellige måder. Det var ikke noget problem at suse op ad bakkerne, 4 kilo fra eller til betyder meget på bakkerne... men til gengæld kunne jeg så også mærke at kulhydratdepoterne var tømte, så turen var såmen hård nok endda.

Ligesom med alkohol, sker der noget med kroppen når man indtager light-sodavand. Jeg har ikke helt evidens på det, men mistænker light for også at være fedende...derfor ej heller cola-light i øjeblikket!

Ingen kommentarer: