søndag den 28. oktober 2007

Rude skov

Har aldrig kørt i Rude skov før, og det er jo underlig, al den stund at der her er anlagt måske Nordsjællands bedste MTB-rute. Men, Thit og jeg var så til gengæld der oppe i dag. Super god tur.

Scalpellen kommer virkelig til sin ret. Dels er den indstillet til min vægt, således at jeg har den fulde fordel af vandringen i affjedringen, for og bag, og lefty´en har en ganske stor vandring, dels betyder de slangeløse dæk, at man kan køre med et ganske lavt tryk. Til sammen gør det, at man ikke glider på sten og rødder, i hvertfal meget mindre end med min hardtail MTB. Utrolig fornøjelig oplevelse. Specielt når man så tør køre hurtigt, så cyklen suser hen over problemerne. De hydrauliske bremser kan betjentes med en finger, så man kan holde fat om styret med de andre. Cool..

Thit og jeg hyggede os på den 10 km lange rundtur, som går igennem utroligt varieret skov. Undervejs er der anlagt en Freeride-down hill bane for de seje. Der var to med styrthjælm der tog den ned. Bl.a. går et af de store spring hen over MTB-ruten. Flot!

Se flere billeder

Ingen kommentarer: