lørdag den 8. december 2007

Du må da vide hvordan man udfylder en check?

Blev stoppet af to unge gutter på arbejdet. Og det er her spørgsmålet faldt, sammen med min underkæbe... De havde en stor gavechek, en af dem der kan ses på bagerste stolerække når tvivlsomme fabrikanter vil have lidt reklame for at donere til velgørenhed.

Ligesom Klodshans´ brødre var det eneste jeg kunne sige: Øhbøh...?

Den næste mindst lige så lidt geniale kommentar: Har I aldrig brugt check? medens jeg kiggede mig rundt efter skjult kamera

Og så faldt 10-øren samme vej som kæben.. Selvfølgelig havde de da aldring udfyldt en check, ellers ville de da for faen ikke have spurgt. De må have spottet mig som en gammel olding, der vidste hvordan sådan noget foregik i gamle dage..

Og så var der vel ikke andet at gøre, end at gå til bekendelse: Ja, det gør jeg, og jeg har også lige fået mig en ligtårn!

arrgg.. 40-årskrisen kradser