lørdag den 18. oktober 2008

En kort - en lang

Cykling er et udstyrsstykke. Når man, som jeg, både har lav- og højprofil fælge skal man også have forskellige typer slanger.

For at være klar til Alpetramp i morgen, havde jeg monteret min lavprofil fælge. Jeg har ellers kørt rundt på mine højprofilfælge på det seneste.

Og, som sædvanlig kom jeg for sent ud af døren til lørdagsturen (man er jo et b-menneske), hvorfor jeg bare lige greb pakken med pumpe, dækjern og slange fra sidste køretur. Jo, selvfølgelig vidste jeg godt at det var en slange med lang ventil, men det var jo ikke meningen at jeg skulle punktere, vel? Og desuden går det jo endda.

Nu er det jo blot det ved efteråret, at vejen er våd og flintestenene derfor står på højkant. Så jo selvfølgelig punkterede jeg!

Da jeg jo er en lille smule doven, og ikke gider klargøre hjulene endnu en gang til i morgen, spurgte jeg, om ikke en af de andre havde en slange jeg kunne låne, og jo, Arne ville gerne låne mig en slange.. "den er kun lappet to gange", sagde han. OK, af med dækket, ud med slangen, ind med den anden, på med dækket, frem med CO2-pumpen. Pfiiissttt, ja, slangen var kun lappet to gange, men der var sgu tre huller i den!!! Af med dækket, ud med slangen, ind med et nyt, som jeg lånte af Per, på med dækket, skifte CO2 patron, blæse op ... og søreme om ikke det holdt. Men, dækket havde fået sig et ordentligt flænge, så jeg skal alligevel til at skifte det hele ud her til aften!

Men, dagens morsomste punktering stod Svend nu alligevel for: Nu er man jo ganske hjælpsomme, så de var fire mand høj til at skifte slangen, og af en eller anden grund trak de ind i et lille bitte busskur. Nok fordi den ydede god beskyttelse mod den kolde vind, da døråbningen var ganske smal. Så, fire mand høj, i et lille lukket rum ...


Hårdt skulle dækket være, så da Svend havde pustet det op med første CO2 patron, og stadig synes det var lidt blødt, satte han endnu en patron på... ...BAAAANG.... sagde det, dækket hoppede af, og slangen sprak med et brag, i det lille rum.

He he, nu har vi også en Kanonkonge i klubben. (og fire mand med ringen for ørene)

Ingen kommentarer: