mandag den 23. november 2009

Slush i Hareskoven

Kan du gætte hvad dette er?

Så kom den specielle danske version af vinteren tilbage, med kedeligt regnvejr. Endnu en gang måtte jeg prise mig lykkelig (??) over at jeg har tilmeldt mig Slushcuppen i en samlet pakke, for ellers ville jeg da aldrig få mig taget sammen til at tage afsted.

Anden episode af Slushcuppen fandt sted i den velkendte Hareskov med mål på toppen af kælkebakken. Mere end 330 stillede op, så det gav en del kø på første runde.Herefter blev der mere plads i sporet, så anden runde kunne have gået gelinde, hvis ikke jeg havde fået massive problemer med gearet. Mudderet pakkede overalt, så de små tandhjul i bag ikke kunne få fat og takkede over. Pyt med det, for så hurtigt kan man alligevel ikke køre. Værre var det, at det lille tandhjul i for ikke ville slippe kæden.. og så kan man altså ikke køre opad, hvilket udløste en del trækkeri med cyklen. Anden rundetid blev derfor stort set den samme som første til trods for, at jeg ikke behøvede at holde i kø.
Anden runde blev derfor afsluttet tre sekunder inden målet åbnede (lukkede hedder det af en eller anden grund i slushcup terminologi) og jeg havde derfor lov til at begive mig ud på trejde runde. Det afstod jeg nu fra, for med det gear ville jeg ikke have en chance for at fuldføre runden inden målet lukkede for alvor. Jeg fik derfor kun to runder og gled godt tilbage i den samlede stilling.

Men, begavet blev jeg nu alligevel for jeg vandt to par handsker, herunder et par ualmindelig lækre skihandsker i den almindelige lodtrækning på deltagernummer.. dejligt! Nåja, og så fik jeg lov til at rulle 35 km på tælleren, og det er jo også altid dejligt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg letter på hatten! Kom cyklen med i bad bagefter?

Hilsen
Arne

Per L Johansen sagde ...

Næ, det er vist kun racercyklen der får den ære!

Men en grundig tur i haven med sæbe og børste fortjente den. ;-)

Nå, ja, så skulle den jo også ind i stuen for at få skiftet reservedele, så ren skulle den være.