fredag den 2. december 2011

Til spot og spe

Nu har jeg jo sådan pralet med min 29er, min kampvogn, der kører gennem alt og er hurtig, fordi den har større kontaktflade og dermed kan køres med mindre knopper på dækkene...

Så er det jo kun ret og rimelig, at der udløstes spot og spe, da der i lørdags blev uddelt blå mærker og hudafskrabninger en masse. Vi var ikke kommet ret langt ind i Hareskoven, før noget sejt og klæbrigt mudder fyldte mellemrummet mellem knopperne i dækket ud, og omdannede dem til slicks... helt glatte formel et-dæk.

Og så blev der delt blå mærker ud! Jeg mistede kontrollen over cyklen på en af nedkørslerne, og greb fat i et træ, så måtte cykel være cykel, men nej, den ene fod kom ikke ud af pedalen, og så lå jeg der, med begge knæ i jorden....  hmm.. det gjorde lidt nas, men alt var dog vel igen, da jeg kom tilbage på cyklen. Om aftenen måtte der dog lige køres nogle iprener ind for at forhindre at knæet hævede. Den begyndte, men kom ikke igen efter pillekuren!

Resten af turen gik stille og rolig. Hver gang man drejede kunne man føle dækket kure rundt, inden den tog ved. Lidt ærgeligt, der var absolut intet flow i sporet den dag. Surt sjov, når vi nu for en gang skyld prøvede et andet spor. De der kørte den sædvanlige tur i Geels meldte tørt spor og masser af speed.

Nå, men vi går jo ikke ned på udstyr her i teamet, så 29´ere eller ej, det har regnet hele dagen i dag, så nu er der monteret Nobby Nick... dækket med de store knopper!  Jeg bliver om ikke flyvende i morgen, så dog absolut tonsende... nu lader mudderet mig ej heller tilbage!

Ingen kommentarer: