tirsdag den 25. december 2012

Juledag og en tur tilbage til Pyrenæerne


Sidder med familien, og alle stillehygger sig med julegaverne medens musikken kører.  Jeg sidder med bogen fra søsteren og svogeren, bogen: "Tyve Tinder i Tour de France."

Forordet er skrevet af Dennis Ritter. Han beskriver første gang han kom op af L'Alpe d'Huez, hvor det han manglede i erfaring, havde han i overflod på sidebenene.:

"...men op kom jeg, og det var et af mit livs lykkeligste øjeblikke. Det er dét bjergene kan! .. Tænk bare: Det er de færreste der får lov til at spille fodbold på Camp Nou, spille tennis på Winmbledons Centre Court eller løbe 100-meter på det stadion i London hvor Usain Bolt blev olympisk mester. Men vi kan alle cykle præcist de bjerge på hvilke Coppi, Bahamontes, Merckx, Armstrong og Condador har skabt magi. Det er gratis, det er frit tilgængeligt, og så er det oven i købet sundt"

Hanne bladrede lidt i bogen og faldt straks over billederne fra Tourmalet, pandekagehuset på Peyresourde, skovvejen op til Aspin, bjergvejen mellem Aubisque og Soulor, og kæmpecyklerne på toppen af Aubisque...

Jo, vi var der! Det er de store legenders bjerge, og vi gjorde det, 700 km tværs over alle de store bjerge i Pyrenæerne!  Det er sgu OK!

Til sommer vender jeg tilbage. Nu har jeg to gange kørt fra Atlanterhavet til Middelhavet og det er på tide at prøve passene fra den anden side. Hanne skal vist ikke med.. hun har jo været der ;-)

Men, der er endnu lang tid til, så om lidt kører Team Sol og Sommer en lille hyggetur på MTB´erne.. En tur i Danske Schweitz. Rent hygge, jo, det er jul

Ingen kommentarer: