søndag den 2. juni 2013

Ny rekord for en måned

1.307 km blev det til i maj måned. Det 107 km længere end hidtidige rekord, på 1.200 i juli sidste år. Og så er det ikke engang ferie, og jeg har været forkølet i små to uger!  Ret godt gået, hvis jeg selv skal sige det. :-)

Årsagen er naturligvis, at træningen til Styrkeprøven strammer til. I går var det det nye cykeltøj der skulle køres til, hvilket blev til 107 gode km med svogeren, medens tøserne kørte Tøserunden.

Eneste ulempe ved så mange km er, at bagen endnu ikke har vænnet sig til belastningen, og derfor bliver lidt øm. I dag havde jeg lovet svigersønnen at vi kunne trille 50 km som træning til den "lange" ved Sjælsø Rundt på næste søndag. Der var derfor ikke andet at gøre, end hoppe i cykelbukserne igen. Jeg prøvede at vælge dem med den tyndeste pude.. og som altid .. der er ikke noget der ikke kan kureres med en cykeltur.. eller rettere lige nu er det faktisk OK. ;-)

Som med måneden, har jeg faktisk ej heller nogensinde kørt så langt, som jeg har på nuværende tidspunkt. Men mod forventning synes jeg ikke, jeg har det flow i cyklen lige nu, som forventet. Men mon ikke det skyldes forkølelsen?  En klog mand sagde, "En forkølelse varer 7 dage. Hvis du tager en romtoddy, c-vitamin og alle de andre husråd, varer den kun en uge....  Men passer du ikke på dig selv, kan den godt tage længere tid!"  Jeg ved så ikke hvilken kategori 363 km i forkølelsesperioden kommer ind under. ;-) 

Ingen kommentarer: