mandag den 10. juni 2013

Sirenesang


Her i det sprøde morgenlys, står cyklen synger sirenesangen "Skal vi cykle os en tur, vi to?"

Og ja, selvfølgelig skal vi da det!

Så cyklet bliver der, i den seneste uge blev det 500 km, og her hvor en tredjedel af måneden er gået, er det allerede blevet til små 700 km. Der skal ikke meget til før vi får endnu en rekord måned.

Det tæller godt på odometeret, når vi træner med Norgesholdet. 261 km blev det til Grundlovsdag, hvor billedet blev taget, klokken lidt i seks om morgenen. En skøn tur op igennem Nordsjælland til Hornbæk, rundt langs kysten til Frederiksvæk, via Strø til Frederikssund over til Jægerspris, ned til Viby, Tune, Ballerup, og så lige et par grumme bakker i Virum/Holte hjem. Bakkerne var ikke de værste.. den pris tog modvinden. Stik syd kom vinden, så de midterste 100 km fra Tisvildeleje til Viby var kanonhårde. Godt vi var 15, så man kunne hvile lidt ud imellem man skulle ligge i fronten og kæmpe. Folk var da også grundigt trætte. I Ballerup var jeg parat til lige at smutte hjem på den høje klinge, men der gik total tankstation, chokolade og cola i holdet. Fint nok, rart at mærke at al den træning giver en fordel ;-)

Gårsdagens Sjælsø Rundt, var med svigersønnen, der for første gang var over 50 km, og så på en sportscykel og et snit på lige knap de 25 km/t. (26,5 km/t uden pauser) Ganske simpelthen fantastisk! Jeg selv trak hele vejen rundt, for så gav det også lidt til mig. Og det bedste var, at jeg var upåvirket efter de 132 km.  Turen Grundlovsdag var rigtig hård, der lå vi med et snit på 30 km/t, men alligevel kun på en samlet hastighed, incl depoter på lige godt 25 km/t.  Andreas og jeg holdt kun fem minutters pauser på løbet, ja jeg var sågar ikke af cyklen, hvor i mod der blev holdt lange pauser Grundlovsdag. Det gør altå en utrolig forskel i belastning hvorimod tempoet jo er nogenlunde det samme!

Så kan vi holde et moderat tempo i Norge og ganske korte depothvil, ja så skal jeg såmen nok trække halvdelen af vejen (hvilket jeg nu heldigvis slipper for, vi er jo 22!). Så er det ikke længden i sig selv der bliver et problem, men tiden i sadlen der udfordrer!

Vi får se, faktum er ihvertfald, et jeg med små 4000 km i bagagen inden Styrkeprøven er så parat som jeg overhovedet kan blive.!  Norge kom an!

PS: skal nok lige have bagen til at falde til ro inden ;-)

Ingen kommentarer: