søndag den 20. oktober 2013

En værdig afslutning på en fornem sæson

Så blev det tid for Alpetramp igen, årets sidste motionsløb. 125 benhårde kilometre i de sydfynske alper omkring Faaborg.

I år blev der kørt til stålet. de første 90 km blev kørt med 30,4 i gennemsnit, incl depotpauser. I alt blev turen kørt med 29,8 km/t i effektiv køretid eller 29,2 incl pauser. Ja ja langsommere end Bastrup Sø rund tidligere på året, men også en helt urimelig hårdere distance! Der er altså bakker dernede!

I guder hvor jeg led de sidste 40 km, og hvor er mine ben ømme nu. Men, sådan skal det være, når man kører sig helt ud. Jeg er super tilfreds med resultatet! :-)  (en anden gang kunne man måske overveje ikke at køre 90 superhurtige km med holdet om lørdagen og drikke det bedste af en halv flaske rødvin aftenen inden... nå, man lever jo kun en gang)

Ikke alle fra holdet var lige heldige. Mogens punkterede efter 15 km og var så febrilsk, at han fik skilt cyklen lidt for meget ad, og en af de vitale dele forsvandt i mudderet. Det var så lige en tur tilbage med servicebilen. Surt show, der dog også kunne have blevet mig til del. For jeg havde naturligvis monteret højprofilfælgene, men taget en almindelig slange med... og de våde veje gav et hav af punkteringer.. jeg slap dog.. heldet forfølger en vis slags personer ...

Ja, vejene var våde og der er mange skove på sydfyn.. sikke en gang sæbe..  men det gik nu fint nok her.

Vi skal lige have en racertur på lørdag, men så er det også slut, så det blev en afslutning på sæsonen med maner.. odometeret har i dag rundet, 7296 km i år.. det er ny rekord, og så er der endda mere end to mdr tilbage af året.. Det har allerede nu været et super år!

(nej, ingen billeder fra Korinth denne gang.. dertil var jeg sgu for meget ude i tovene!)

Ingen kommentarer: