mandag den 29. december 2014

Plush i sneen

Så fik jeg monteret og afprøvet min nye gaffel
Fox 32 Float 29" Factory CTD-Adjust FIT 100

Den er hvad jeg troede Fox helt automatisk var, nemlig stabil, plush og med gode indstillingsmuligheder, og ikke som den åbenbart mega billige FOX-Evolution gaffel Giant cyklen kom med..

Denne, med den gyldne kashima-coatning, flyder (plush) pænt hen over alle alle ujævnhederne og holder øjensynligt stabilt forenden oppe, også når sporet bliver råt. Den gamle var såmen også stabil nok, men først når man havde justeret trykket så højt op, at det bløde var gået hinsidens.  Havde denne været på cyklen fra starten, havde jeg ikke gået og drømt mig tilbage til Leftyen på den gamle Cannondale.

Men, en Lefty er det ikke, den bøjer således stadig en smule når man bremser, så det bliver spændende at sammenligne med den Lefty-gaffel der kommer en gang i næste uge.

Som tidligere skrevet, står jeg jo en gang først i 2015 med to forskellige top MTB´ere med hhv denne topmodel Fox gaffel og Cannondales topmodel Lefty-gaffel. To forskellige bagaffjedringssystemer, Maestro og CVA.. som dog begge er af typen Floating-pivo-point, hvilket er det der passer mig bedst. Og så skal der testes og skrives ;-)

På turen idag, var der lidt frost og 5 cm sne, stor fornøjelse. Årets kilometerantal til dato ramte præcist 7.500 !

Ingen kommentarer: