søndag den 13. april 2008

Roubaix

Endnu en weekend i cyklingens tegn, denne uge med Roubaix som underoverskrift.

Jeg fik sat normalkranken på min nye Specialized Roubaix cykel, så den kunne blive luftet på lørdagens cykeltur. En rigtig dejlig tur, i total vindstille og høj solskin. Der blev kørt til, specielt i spurten, som denne gang gik med meget højt tempo over en længere distance. Jeg nåede ikke med, da der blev åbnet lidt for tidligt på Strandmøllebakken, og ej heller da de tunge drenge på de store klinger kom tonsende forbi. Jeg kom derved til at hænge for mig selv, mellem spurtfeltet og hovedfeltet. Selv med 45 km/t kunne jeg ikke hente dem, men forsøgte det gjorde jeg, sgu. Det giver træning skal jeg love for, jeg har helt stive ben i dag. Bare vent til næste uge! Hanne fulgte med, men led hele vejen ned af Strandvejen. Alligevel kørte hun bedre end sidste lørdag, for farten var højere, og hun kom ind med hovedfeltet. Med nye hjul bliver hun ikke til at slå.

Cyklingen søndag var foran fjernsynet til løbet Paris-Roubaix. Bortset fra, at det var et glimrende cykelløb, var det også sjovt at se, at de ryttere der kørte på Specialized cykler, faktisk kørte på en Roubaix-model. Incl vinderen Tom Boonen, som her ligger og lurer på Fabian Cancellera fra CSC.

Ingen kommentarer: