søndag den 27. april 2008

Parløb i Brørup

30,2 km/t i gennemsnit blev vores resultat i parløbet, så målet blev nået. Hermed kom vi ind på en 6. plads, som sidste år, men i år ud af 12 hold i mix klassen. Med 1:38:05 for de 48 kilometre er det en forbedring på 6:11 minuter i forhold til sidste år. Og for en gangs skyld var sekunderne med os, idet holdet efter os kom ind kun 8 sekunder efter. gnæk gnæk.

Hannes hjul løb rigtigt godt. Selvom hun er lettere end mig, triller hun faktisk stærkere ned af bakkerne. Fantastisk. Jeg trak godt nok hele vejen rundt, men måtte ikke på noget tidspunkt sætte farten ned, idet Hanne snildt kunne følge med i år. Ok, måske lidt efter svingene, her er stadigt noget at arbejde med. Men faktisk lå hun på tidspunkter og sagde: "Jeg kan måske godt køre lidt hurtigere" Det blæste en del, så jeg nøjedes med at mumle: "Det kan jeg sgu ikke"

Jeg har stadig noget på lungerne, så jeg hostede som en besat, men begrænsningen i min performance lå hverken i lungerne eller konditionen. I stedet var det faktisk mine ben som satte grænsen. Jeg har ikke samme styrke som sidste år og til sidst kørte jeg på grænsen af kramper i venstre lår. De tre mdr på sofaen sætter stadig spor... øv.

Vore omganstider blev 32:20, 32:57 og 32:48, så vi kørte meget jævnt og veldisponeret. Vi nåede målet om en gennemsnitshastighed på 30 km/t i år, det kunne være sjovt om vi kom ned en rundetid på 30 min til næste år.

En dejlig dag, der kan mærkes her dagen efter.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Stort til lykke med resultatet i "Parløb i Brørup". Spændende at få lidt at vide om cykelløb.
Flotte billeder.
Jeg får lyst til at lave en blog om tennis på seniorniveau 70+!
Og til lykke med alt det andet - flot gået!
Hilsen 70+

Per L Johansen sagde ...

Tak skal du have.

Vi ville med glæde læse din blog om seniortennis. Du oplever med garanti meget.

/team sol og sommer