mandag den 30. marts 2009

Sæson for ømme ben

Weendens menu stod på 93 km hovedret på racercykel om lørdagen og 45 km desert på MTB om søndagen. 

Jeps, velkommen til ondt-i-benene-sæsonen...  Det var næsten også gået for nemt indtil nu i år.

Fredag aften blev der fyldt godt på med kulhydrater og lørdagen gik fint. Helt ude af kostplanen blev det så til en halv falske rødvin lørdag aften og en blodig bøf. Dog en masse dejlige grøntsager og ingen kulhydrater.  Beeep ... dobbelt wrong!  Endnu en gang mødte jeg sukkermuren på nummer to cykeldag. Stod og rystede som et espeløv ude i Hareskoven, helt og aldeles sukkerkold. Så tom, at en halv druesukkertablet kunne mærkes direkte. Den holdt bare ikke så længe...

Nå, men det må da hjælpe på vægten? NEJ, for når depoterne er så tomme, går der timer inden kroppen siger "nu-er-jeg-mæt", så det blev til flere timer spisning, da jeg kom hjem, det meste ganske ufornuftigt. Nå, jeg må jo lære det på et tidspunkt.  .. øh faktisk allerede senest kommende weekend, for der er der jo lørdagstræning efterfulgt af det hårde motionsløb Stjernetramp om søndagen. Måske skulle man nøjes med at trille med rundt med 10:00-holdet.

Helt rart er det dog, at benene er ømme, når jeg går ned af trapper. Det er en god indikation for stigende muskelstyrke!

Ingen kommentarer: