søndag den 17. maj 2009

Allerød Tour 2009

Endnu en gang mødtes kaptajnen og hjælperytteren i Allerød, i år med omvendte titler.
Rigtigt Flemming, det er den rette attitude. Super hjælperytter ikke?

Nå men, Allerød Tour er ikke helt så hemmeligt mere. Der dukkede betænkeligt mange stærke motionister frem, men det lykkedes mig at placere mig i front fra starten, der jo byder på en række modbydelige små asfalterede og stærkt slyngede skovstier. Hvis man ikke er i front her, må man lide med at lukke huller! Flemming lå lige i baghjulet og gassede sig.

Ude i skoven, på grusvejsstykket skete det søreme igen i år, en bil lagde sig ud foran feltet og bremsede det hele ned. Men, det var nu fint nok med lidt fartkontrol på det kritiske punkt.

På vej ud af skoven mistede vi jo Flemming sidste år, og søreme om ikke det skete igen i år, et par kilometre senere, hvor kæden brast. Det er lidt surt at gå ned på udstyret Flemming! Måske skulle du over på en Specialized igen ;-)

Det lykkedes mig at holde mig i feltet, selvom der f.. blev kørt stærkt i år. Allerede fra kilometer 7 skulle jeg brække mig. Men de bakker der drillede mig sidste år, beherskede jeg bare i år. De fleste strøg jeg bare op ad, og den ene, jeg vidste ville volde mig besvær, håndterede jeg ved at gå ind i bakken først. Dels bestemmer man jo på den måde hastigheden indtil de andre får nok og overhaler, dels så kan man forhåbentlig hænge fast i enden af feltet, når man topper på bakken.

To gang kørte tre ryttere over for rødt, og det er altså nogle store veje de har oppe ved Allerød, så politihjemmeværnet råbte stygge ting. Vi andre ventede pænt, og på bedste sportsmandsvis ventede de der var kørt over for rødt, også på os andre. Ellers ville de også bare have fået slag med Flemmings knækkede kæde! 

En enkelt gang måtte jeg slippe feltet, men var så heldig, at de umiddelbart satte hastigheden ned til godt 30, så jeg kunne hente dem igen. På den måde kom vi ind som et samlet felt, uden jeg dog blandede mig i spurten. Bakken hen over jernbanen lige før opløbsstrækningen trækker altså tænder ud.

Placeringen må vi vente med at se, til resultaterne offentligggøres. Men på min cykelcomputer har vi kørt 53,53 km i tiden 1:29:37 hvilket giver en formidabel gennemsnitshastighed på 35,8 km/t.... tro da fanden jeg lå i det røde felt hele vejen rundt.

Fed tur!  Kom stærkt igen næste år Flemming... inden du bliver for gammel ;-)

PS: Al spøg til side. Jeg havde glædet mig til et godt race, du så sgu stærkt kørende ud, ærgeligt at kæden knækkede!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Stærkt kørt. Det godt med gode ben og gode hjul (og så kører du på grus med dem!) Hk Hanne

Per L Johansen sagde ...

Åh, ja, tak for lån af hjul. De er bedre, meget bedre end nogen af dem jeg har.

hmm... hvad kan vi bytte med.... tænke tænke tænke...

Anonym sagde ...

Hej Per,
Har lige tjekket resultatlisten - flot kørt! Og Flemming... Tja, han må jo snart lærer det med udstyret.
Jeg kørte selv Odsherred lørdag - det var koldt og vådt og ikke det bedste arrangement (kaotisk nummer-udlevering, ringe afmærkninger på ruten m.m.)
Hilsen
Arne

Per L Johansen sagde ...

Hej Arne,

ja, hjemmesiden til odsherred er ihvertfal kaotisk, jeg kan ikke finde resultaterne...

Men alløreød er super arrangeret, god mærkning, masser af hjemmeværn og mange depoter(selvom det nu kunne være ligemeget ;-) )

mvh
Per