søndag den 3. maj 2009

StjerneTour de Grindsted 2009

Det bliver varmere og varmere, skriver DMI på deres hjemmeside. Over de sidste 3 år er der kun en måned som ikke har ligget over gennemsnitstemperaturen. Det er ikke set før. I virkelighedens verden sætter det sig spor: min mor kunne konstatere, at æbletræerne er i blomst, og det normalt først sker til hendes fødselsdag sidst i maj. Sidste år skrev jeg, at vejret til StjerneTour de Grindsted måtte være årtiets bedste, men det var faktisk endnu bedre i år. Næsten vindstille og højt solskin med temperaturer over 20 grader. Jeg troede ikke min egne øjne, da termometeret på cyklen langsomt men sikkert kravlede op. Det ender da med, at Shubidua får ret med sangen om Costa Kalundborg.

Det blev et super effektivt løb, hvor vi kunne udnytte et par holds tempokørsel til at katapultere os frem. Vi kom derfor rundt på under fire timer(3:51) , med et snit på over 32 km/t incl depot. Det er 4 km/t hurtigere end sidste år. Alligevel havde jeg overskud til at hygge mig, og ikke mindst vinde spurten til sidst. Super!

Endnu mere super var det, at Hanne ikke bare hang på hele vejen rundt, men også havde kræfter til at tage føringer. Hun kom ind på en 5. plads af cirka 40 deltagende kvinder. Det er fanneme stærkt kørt Hanne!

Kørte også i år med Galten CK in persona af Finn og Torben. Det er blevet til en hyggelig tradition. (giver altid gerne et skub eller fem, Finn ;-) )

Ingen kommentarer: