mandag den 1. juni 2009

Hven

Frem for den normale lørdagstur, var hele familien fra morfar til søster og svogeren, bedstefar og farmor, samt de herlige unger samlet til en cykeltur på Hven. Herligt!

Der går et skib fra København om sommeren, hvilket giver 4,5 time på øen. Selvom øen bestemt ikke er stor, er det dog for lidt, så kør til Landskrona i stedet og tag den ordinære færge.

Hven er smuk, summerhusagtigt og afslappet. Relativt fladt, men med en høj skrænt hele vejen rundt. Cykelruten går op og ned af skrænten rundt om øen, så der blev alligevel knoklet lidt. Der er masser af cykler at leje, alle gule ;-) Asger skal helst give mig et dask når vi ser en gul bil (og tre når vi ser en 3x34), men vi blev enige om, at det ikke gælder cykler!

Det var Asgers første rigtige tur på den "nye" cykel uden fodbremse. Det gik forbavsende godt. Jeg lagde ikke mærke til en eneste gang hvor han tog fejl, men på de stejleste nedkørsler havde han ikke fingerkræfter nok til at have cyklen under kontrol, så jeg måtte lige have et par fingre på bagagebæreren og så bremse med min egen cykel.... hmm men det er nu også nogle skodbremser...

Det blev til en superdag med hyggeligt selskab i høj solskin. Dejligt med den lange sejltur.. det er sjældent at man er tvangsindlagt til intet at kunne. Og så er det jo en flot sejltur op langs kysten som nydes så meget destor mere i godt selskab.

Tak for en dejlig dag allesammen!

3 kommentarer:

Christian Bjerre sagde ...

Det ser da ganske pænt ud på Hven! Helt imponerende at hele familien kunne være med to på hjul.

Anonym sagde ...

Det er min første oplevelse med Team Sol og Sommer og håber at det ikke bliver den sidste.
Selv på en lejet cykel kunne man følge med.
Men jeg tvivler på at det gælder ude på landevejen.
Tak for turen!
En meget stor beundrer af Team Sol og Sommer's blog.

Per L Johansen sagde ...

Fornøjelsen på vor side. Det var rigtigt hyggeligt!