søndag den 18. april 2010

150% stigning?

Så blev det uigenkaldelig slut på min gode cykelcomputer. Ikke et designmæssigt vidunder, men god, fordi den på en og samme tid kunne vise hastighed, temperatur, stigningsprocent og distance. Men regnen tog livet af den, for under torsdagtræningen for en god uge siden, begyndte den at vise ægyptiske skrifttegn. Kuren mod den slags plejer at være, at skifte batteriet. Som sagt så gjort, og efterfølgende så den da også fin ud. Men søndagen efter på alpetramp begyndte den at vise 150% stigning. Nok er der skrappe bakker på Sydfyn, meeen.. og faktisk stod vi stadig og ventede på at starten gik. Da der ikke var jordskælv eller noget andet (fra island) prøvede jeg lige at puste ind i højdemåleren. ...hvorfor gør man egentlig den slags? Kan et rask pust i et lille hul helbrede sådan noget?  Næ, og displayet gik da også prompte ud, og siden har der ikke været liv i den!

Det gav mig så en længe søgt undskyldning for at købe en Garmin Edge 705. 

En GPS-måler der ud over alt det som alle andre cykelcomputere kan, også kan vise kort og angive kørselsinstruktioner, lige som GPS´en du har i bilen. Det har jeg ønsket mig siden jeg for nogle år siden lå og rodede rundt ude ved Vig, på vej til Odden, hvor jeg skulle nå en færge til Æbeltoft! (og nej, man må ikke køre på motortrafikveje)

Når man cykler optager den turen, og kan bagefter omdanne den kørte tur til kørselsanvisninger så man kan gentage turen ved lejlighed. Men bedst af alt, kan man på fx www.bikelog.dk ret let tegne nye ruter, som når de er hentet ned på Edge´en ligeledes kan omdannes til anvisninger. Super, så jeg har tegnet mig en del ruter på Mallorca (mere om det i et senere indlæg), og jeg glæder mig til at bruge funktionaliteten, hvis sommerferien bliver en cykeltur til Prag, hvilket der arbejdes lidt på.

Legetøj til store drenge ;-)

Ingen kommentarer: