mandag den 5. april 2010

Påsken 2010

"60 km, 7 grader, 2 personer, 1 punktering, 0 regn" lød det i den SMS jeg sendte til til de gode cykelvenner som meldte forfald i dag 2. påskedag. Det med regnen var nu så som så, for det begyndte faktisk at regne da vi havde en lille km hjem. De to personer var naturligvis det samlede team sol og sommer, en hyggelig afslutning på en god påske.

Påsken dette år er blevet holdt i de hjemlige omgivelser, dvs med gode venner og familie om aftenen og på carboing-hestene om formiddagen. En lidt hård kombination, specielt når vi ej heller tog fri de første tre dage inden påsken. For mit vedkommende blev det til nøjagtigt 400 km, men med masser intervaller. Sidste år kørte vi en del gode langture i Jylland, og da gav påsken 577 km. Dette års træningsmængde og -metode kan snildt hamle op med sidste års! Og, så har vi jo en tur til Mallorca tilgode endnu, cool.

Påskelørdagsturen med OCC blev en af de bedre. For de fleste hold (vi tyvstartede lidt) var det sæsonens første på racercykel. Og vejret var fantastisk. Høj solskin og frisk blæst. Alle kom sent i klubhuset og mange så ganske flade ud. Vi fik kørt 102 km, med intervaller. Undertegnede havde diamanter i stængerne, så det var morsomt. Det er altid morsomt når man har overskud! Mindre når man er kørt sukkerkold, og ham idioten på det røde lyn kører i små cirkler om en.   Men alligevel fik jeg forbigående krampe i den ene læg om aftenen. Det var kun et pr sekunder, men hvor gør det nas! Lidt havde de 102 km nok påvirket alligevel. (faktisk brugte jeg en masse kræfter på at skubbe et par trætte klubkammerater. Undulaten fra Bagsværd fik også et venligt skub op ad den sidste bakke, da jeg fløj forbi. Det lød nu godt nok ikke som det var tak, Svend udstødte, og han lå da også næsten forrest da han fik skubbet. Men hvis jeg skal have fornøjelsen af at give Svend et skub, skal det være nu, senere på sæsonen er han jo ikke til at komme i nærheden for bar baghjul  ;-)  )

Nu kommer foråret hurtigt, det er kun 2 uger siden der stadig lå sne og is i skoven, men nu er det hele væk. Det er så også den første vinter jeg kan huske, hvor der har ligget sne, uafbrudt fra december til slut marts!

Kom Sol, kom Sommer!

Ingen kommentarer: