lørdag den 8. september 2012

Et par reflektioner på hastigheder

Samme rute på C2C to år i streg og begge gange på hold 3! Jeg har derfor flere gange fået spørgsmålet om holdet var stærkere eller langsommere end sidste år?

Lidt svært at svare på på stående fod. Min fornemmelse var, at holdet sidste år var lidt stærkere, men kun fordi de langsomste bailede ud og tog bussen.

I år, hvor jeg var guide, var mit mål, at alle skulle med hele vejen på cykel!  Og enhver træner ved, at et jævnt tempo, hvor alle presses til lidt under, og slet ikke over maks er hurtigere, end hvis du har en på holdet, der går ned med flaget.

Nu er alle etaperne læst ind på computeren og gennemsnitshastighederne kan derfor objektivt sammenlignes (2011/2012):

Dag1: 23,9 / 24,7
Dag2: 20,6 / 18,4
Dag3: 17,8 / 17,7
Dag4: 19,9 / 19,8
Dag5: 25,8 / 26,2
Dag6: 24,9 / 23,0

Der er nogle små forskelle som kan forklares med en overnatning der flyttes om på en anden side af en nedkørsel og en dag med regnvejr sidste år, og en forskellige dage med hede... så sammenlagt er der tale om stort set samme hastighed. Men, denne gang fik vi alle med på cykel, hele vejen.

Skal jeg være helt ærlig, er jeg faktisk lidt stolt af mig selv som træner. Ikke alene kom alle med, men dem der havde besluttet sig til at tage bussen en dag, fordi de ikke orkede, kom alligevel ud på cyklen og fik en god dag. Så Dan, ring du bare, jeg stiller gerne op


3 kommentarer:

Jens C sagde ...

Hej
Fed beskrivelse af coast2Coast var selv med i uge 35 dog havde vi en enkelt regnvejrsdag.

Anonym sagde ...

Jeg ser en hjælmløs cykelrytter ned ad et bjerg, uha!
Jørgen

Per Johansen sagde ...

Næh, det går nu op ad, langsommere end når du løber efter bolden ;-)