søndag den 23. september 2012

Kirkeskoven

Året første MTB tur gik til Kirkeskoven ved Holte, hvor Jægersoldaten med stor fornøjelse viste rundt.
Jeg har aldrig været der før, men på et meget lille område er der stablet en række forbavsende svære detaljer, stejle bakker, smalle broer og snævre grøfter op.

En del af ruten var af karakteren, hvor jeg lige skulle overveje om man nu også kunne. Men kunne Niels, og det kunne han med stor virtuositet, så kunne jeg f.. også ;-)  Og, det gik da, men man skal altså lige vende sig til at komme på de brede dæk igen.

Som Niels sagde, så kunne jeg nu føre 9-holdet igennem, på vejen mellem Geels og Rude skov, for sværhedsgraden er helt sikker passende til de hurtige drenge.. men helt ærlig, det meste af tiden havde jeg ingen ide om hvor jeg var. Tror lige jeg skal prøve den en gang til.

Bagefter kørte vi en halv runde i Geels skov, og det var som om cyklen kom hjem og kunne køre selv. Det er kendt terrain.. og det gik stærkt, hvilket så også sikrede sæsonens første jordkontakt. Har du ikke været i jorden, har du ikke kørt hårdt nok.

 Efter en uges forkølelse og rigtigt meget arbejde, havde hjertet godt af lige at få et spark.! 10 km blev det til, ikke så meget, men en dejlig lille formiddagsaperitif.

Ingen kommentarer: