tirsdag den 1. januar 2013

Farvel til 2012 og goddag til 2013

Som det hør og bør sig, mødtes vi i klubben nytårsaftensdag for lige at sige tak til hinanden for et godt år, med bobler og kransekage. En 35-40 stykker dukkede op.. Forinden havde den hård kerne naturligvis kørt en lille to timers tur i skoven. Lad mig bare sige, at det er mere regn og mudder end frost der præger skoven. Men uanset regnvejret er det jo altid hyggeligt med en tur på cyklen i godt selskab.. resten tager vaskemaskinen sig af ;-)

Skål, godt nytår!

2012 blev et helt igennem super cykelår. Hele Team Sol og Sommer (dvs, os begge to) kørte Coast-to-Coast over alle de høje tinder i Pyrenæerne. Fantastisk god gået, Hanne! Ikke alene var det en super hyggelig tur, men de mange træningstimer inden var også en stor fornøjelse. Vi holder altid af at være sammen.

Der blev kørt 6298, dvs én kilometer mere end i 2010 men desværre også små tusinde mindre end sidste år, 2011. Det har sine naturlige årsag, for i april måned, som er en af de helt store cykelmåneder, skulle jeg opereres for tredje gang i hjertet, og for at sikre et vellykket resultat indstillede jeg træningen tre uger inden. Det virkede og jeg er nu helbredt (så godt som) for mit hjerteflimmmer! Endnu en grund til at 2012 var et kanonår! Men, det kostede altså i kilometerbogen og her sidst på året er det bare blevet til al for megen arbejde. Nå ja, så var der også lige en rejse til Indien, Texas, Frankrig og UK.. ikke alle steder kunne cyklen slæbes med.

Grafisk ser året sådan ud:


Januar er på MTB, super god træning men ikke så mange kilometre. Februar var vi i Inden. April skulle jeg opereres. August var vi i UK. Juli var min personlige rekord med præcis 1.200 km på en måned og september kørte vi C2C, 707 km på en uge.  De sidste tre måneder blev til arbejde. Fra og med september har jeg været 50% af alle arbejdsdage i Århus... og jeg har altså ikke cyklet frem og tilbage ;-)
Så, med det rejse- og arbejdsprogram er jeg nu rigtigt godt tilfreds med resultatet.

I den mere kuriøse del af statistikken har jeg holdt mandtal på antallet af punkteringer: 12, eller en pr godt 500 km, men havde så heller ingen af de dårlige dage, som den gang jeg fik seks på 600 meter. Og i den dejlige ende af det statistiske spektrum: 9-holdet havde 0 brækkede knogler! Trænerteamet har fået styr på sikkerheden på holdet, og det er sgu dejligt... og, ja så har vi også været lidt heldige, for styrt er der jo altid, ikke mindst i skoven.

I 2013 vender jeg endnu en gang næsen mod Pyrenæerne, denne gang går turen fra øst til vest, så det bliver nogle andre op og nedture. Det bliver vist kun mig, Hanne has-done-that.  Og ellers skal vi se, om ikke vi kan lokke nogle af cykelvennerne ud på nogle langture, gerne i udlandet. Selvfølgelig står den på skitur og en cykeltur i Harzen, men ellers er der ingen andre planer for 2013, ud over at hygge mig med konen, cyklen og de gode venner.

Ingen kommentarer: