søndag den 4. maj 2014

I live !

Nu er det en uge siden jeg blev udskrevet fra sygehuset efter styrtet forrige lørdag. Jeg har en grundig hjernerystelse, og er derfor ikke særlig aktiv på PC´en, så dagens ti minutter går lige til en hilsen her.

Jeg var uden bevidsthed i fem minutter efter styrtet, men det første jeg kan huske er, at jeg bliver syet i ansigtet, 2.5 time efter. Det gjorde nemlig ondt.. Jeg kan huske, at sygeplejersken/lægen bliver rost for de 14 sting ;-) Herfra går det pø om pø, der hænger ikke meget ved. Sygeplejersken var sød, lyste mig i øjnene hver time, for at sikre der ikke var dybere hjerneskader, naboen på stuen larmede, og aftensmaden var rugbrød som Thit skar i stykker, som jeg havde et mas med at få i munden grundet sårene.. vi sprang silden over.. Må have ligget på intensiv, for der var ekg, iltmætningsmåler og blodtryksmåler.. en læge siger omkring midnat, at jeg må tage hjem, når det passer, og jeg får lov til at vente til søndag.. resten er væk. Bliver hentet søndag formiddag og kørt hjem. Det var Thit der kørte, har jeg fået at vide, men erindre det kan jeg ikke... hjemme var gode venner ved at gøre klar til det nye køkken som skulle komme om mandagen..  jeg kan godt huske hvem det var, men ikke hvad de lavede ;-)  og ellers står ugen lidt i tomhedens tegn.. har sovet meget både om natten, om formiddagen og om eftermiddagen, og erindringen står nogenlunde lige så tom. Onsdag aften kom de nærmeste venner på besøg, dvs dem som kørte mig over og dem som skrabede mig op, og dagen efter måtte jeg koncentrere mig om, hvem der helt præcist kom..

Jeg må indrømme, at det har chokeret mig hvor dyb hjernerystelsen er. Troede såmen jeg ville være hurtigere klar, men trætheden og hovedpinen er hvad det er.. at jeg selv flere dage efter udskrivningen får huller, hvor jeg ikke kan huske hvad der er sket omkring mig, vækker til eftertanke..

Talte med en læge på sygehuset i fredags. Hun undrede sig dog ikke, at slå hovedet i jorden med 55 km/t er hård kost, og hun overbeviste mig om, at det var helt normalt stadig at være træt og rundtosset og have hovedpine, når der kun var gået en lille uge efter slaget, og hun forventede bestemt ikke at jeg skulle på arbejde i næste uge heller, og hun understregede at PC og tv skulle undgåes. Nu har jeg en aftale med en god lægeven onsdag aften, skal have fjernet stingene og have en status på hjernerystelsen, og indtil da holder jeg sofaen.

Det går dog fremad, nu kan jeg koncentrere mig en halv time af gangen, hvis der ikke sker for meget. Støvsugning og andre larmende aktiviteter er dog bandlyst ;-) og når jeg ligger på sofaen har jeg det faktisk også ok.. men det har vist også altid været en kernekompetence ;-)

En ting er dog gået rigtigt hurtig!!
Sårene er ansigtet er forsundet med lynets hast, virkeligt imponerende som den del af kroppen virker. Her er en stribe billeder fra søndag til søndag. Om jeg ligefrem er blevet køn, afhænger jo af smagen, men jeg kan i hvert fald ikke længere være med i en zombiefilm, in natura ;-)

Søndag

Mandag

Onsdag

Torsdag

Søndag



Så skal vi bare lige have hjernerystelsen til at forsvinde, keder mig ad ht., og savner både arbejdet og cyklen ;-) 

1 kommentar:

Freelance sagde ...

Kære Per - hvad sker der næste gang?
Først ben, så hovedet. Ja, kønt er det ikke, men det farlige er muligheden for vedvarende hovedpine.
Håber det ikke går så galt.
Jørgen