tirsdag den 29. september 2015

Merida MTB Maraton.. og trætte ben

I aften kørte vi sidste hverdags-aftens-træningsforløb for i år. Mørket er ved at falde på, og det passer ikke til intervaltræning. Vejret var fantastisk smukt, men det var en træt mand der trådte i pedalerne..

Det har nemlig været en fantastisk forrygende weekend. Lørdag kørte vi den klassiske tur, Roskilde Rundt.. 130 km. Vi kørte med et snit på små 30 km/t, men eftersom både de stærke og svage følges til Roskilde blev den sidste 2/3 kørt med betydeligt højere fart. En god tur, men i vinden var det hårdt.

Da jeg kom hjem, lå en SMS fra en af de gode kollegaer: Skal du med os til Merida MTB Maraton, i morgen søndag? Nej, det skulle jeg ikke.. meen efter en Gin&Tonic, samt et par solide glas rødvin, var trætheden i kroppen og benene forsvundet, og jeg meldte mig alligevel til ;-)  Vi skulle jo "kun" køre 57 km.. bare 12 km mere end en træningslørdag på MTB, og selskabet kunne ikke køre så stærkt.

Søndag morgen var trætheden tilbage, men nej, til en cykletur i godt vejr, siger man jo aldrig.

Merida MTB Maraton er en gennemtravling af St. Dyrehave, men stort set ikke på sporet deroppe.. så selvom vel cirka halvdelen af ruten var singletrack var sporet fint og ikke opkørt. På den måde blev det en sjov tur.. med masser af folk der kunne overhales ;-)

Og stærkt blev der kørt, snittet lå på 20 km/t, hvilket er pænt meget i skoven.. så der var lidt ventetid i depoterne.. for nok kørte vi hver især vores bedste, men følges lidt, kunne vi jo godt.  Med 11 km tilbage var mine ben total brugte, og jg ventede så småt at blive kørt op bagfra. Men cykelrytternes tommelfingerregel galdt også her: "Har du ondt i benene, har de andre mindst lige så meget, så bliv ved!" og det havde de ;-) De sidste 5 km ind til målet fulgtes jeg med at par stykekr som både kørte stærkt ligeud og langsomt opad.. og kunne deres teknik.. mao kørte præcis som jeg.. det var super at kunne ligge der i baghjulet og blive animeret til holde kæde stram, uden at blive "kørt over".

Der blev generelt kørt pænt, det ER et rigtigt motionsløb, og slet ikke så testetoron præget som Slushcup.. som jeg jo droppede efter styrtet i 2011.  Med gode spor, hensynsfuld kørsel og godt selskab er det bestemt ikke sidste gang jeg kører det løb.

Vejret var perfekt!

Ligeså øllen efter turen

Ingen kommentarer: