søndag den 4. maj 2008

Stjerne tour de Grindsted 2008

Det må have været dette årti´s bedste vejr til en Stjernetour de Grindsted. Temperaturen startede ved de 9 og sluttede ved de 18 og der var absolut ingen vind. Meget betegnende for tilstanden på den vestlige sløjfe ude ved Varde blæste det ikke desto mindre alligevel. Ude på vestkysten blæser det altid, også selv når der er vindstille!

Tre Galtenfolk og Team Sol og Sommer var på 125 km turen. Flertallet kom rundt med en gennemsnitshastighed på 31,4 medens vi var to der kom rundt med 31,7... hvordan nu det? Jo, jeg punkterede ikke mindre end to gange! Første gang pga en sten som formåede at liste sig ind trods dækindlæg, anden gang kom 10 minutter efter. Ikke fordi jeg ikke havde fået stenen ud, men fordi dækket ikke var kommet ordentligt på. Jeg havde bemærket at hjulet var noget ujævnt, men troede det var dækindlægget... tsk tsk .. Brag sagde det, og så var dækket hoppet af fælgen og slangen flænget. Torben hjalp mig godt tilbage til feltet, der ventede på næste depot. Vi skiftedes til at trække, og det blev vi sådan set ved med resten af løbet. Der var knap så meget energi i resten af holdet. Ikke desto mindre er det absolut revolutionerende at Hanne kom rundt med den gennemsnitshastighed. Hatten af!!! Samme for Finn, efter et års pause på cyklen!

På den måde var det et absolut tilfredstillende løb. Hanne har aldrig kørt så langt så hurtigt før, og jeg fik lov til at bruge alle mine kræfter i fronten af holdet. Ingen af os kunne under de omstændigheder have kørt stærkere. Og så er alting jo godt. Inkl pauser blev det en gennemsnitshastighed på godt 28 km/t. Det tager tid at have to punkteringer.

Formåede at stikke af fra holdet under spurten til sidst, undtagen fra Kalle. Han klæbede til mit baghjul, og selv med alle zizag triks lykkedes det mig ikke at få ham af. Han beroligede mig dog med, at han ikke ville være bekendt at køre fra mig til sidst, efter at have ligget på hjul de sidste 60 km. Gjorde han så heller ikke, men han vandt sgu alligevel. Tiden blev taget med chips, og da Kalle startede 2 sekunder efter mig og kom ind et sekund efter mig, sneg han sig alligevel foran på ranglisten, med ét sekunds forspring "#¤#"%&#!!

Depoterne var, som altid på Grindstedløbet suveræne... vi åd os næsten en mavepine til, i bananer og chokoladekage. Og efter løbet var der gratis massage. Det har jeg ikke prøvet før, men jeg tror det hjalp på benene. De er knap så ømme i dag som ellers.

Hanne vandt, man fristes næsten til at sige: som sædvanlig, på startnummeret. Denne gang en rigtig god sportstaske. Finn vandt også .. et stykke julepynt ;-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg venter spændt på at I går ind i de professionlles rækker.
Så vil jeg sidde klinet til skærmen under Tour de France.
Hilsen
en beundrer