søndag den 11. maj 2008

Rejseplanlægning

Når vi rejser, rejser vi gerne ud i det blå, ikke alt for planlagt! Men det betyder ikke, at der ikke er et stort forarbejde. Spontanitet kræver ekstra meget planlægning, når man nu ikke vil gå glip af noget.. hvis man nu skulle komme forbi. Det er derfor dybt mærkelig for første gang at deltage i en pakkerejse. Intet har jeg forberedt!

Men i dag var vi til infomøde til vores Kinatur. Og det lader til at vi bliver godt pakket ind af de kinesiske guider. Cykelruten er vist mest på asfalt, men både for og bag feltet er der følgevogne, og ved de skarpe sving vil der stå en mand med et rødt flag! Det er sgu som Tour de France! Guiderne har også kørt nogel af ruterne igennem med et videokamera, så vi kan danne os et indtryk af omgivelserne.. Se her og her Filmene er optaget i vinters, så det er nu mest gråt i gråt, men det er tydeligt, at autoværn ikke er opfundet i Kina. Nå, som set i netop Tour de France, virker autoværn mest som en snubletråd for cyklister.. det gælder anyway om ikke at komme i nærheden af kanten.

Det skal nok blive sjovt. Distancerne er absolut overkommelige, så det er lige så meget et socialt og kulturelt arrangement. Jeg tror nok selskabet har bedt guiderne om at arrangere alt muligt for os incl teaterbesøg etc. Det er fint, for Kina er alligevel lidt af en mundfuld hvis jeg selv skulle have arrangeret turen.

Men jeg glæder mig til landskabet og indbyggerne.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg håber at der ikke er planlagt cykelture på selve muren!
Der er nemlig mange forhindringer bl.a. i form af vagttårne.

En pakketur 'pakket ind' har jeg heller ikke prøvet - selv ikke i Kina!

Er meget spændt på jeres oplevelser!

Hilsen
en Team Sol og Sommer-læser