søndag den 20. december 2009

Av Av Av

Må hellere gå til bekendelse... Kom lidt sent ud af døren i dag, og havde virkeligt skrald på for at nå ud til klubben til 9:00-holdets afgang. Med masser af sne på vejen, var cykelstien smal, og da jeg overhalede en ung gut, ramte vore styr hinanden. Vi måtte begge i asfalten. Han direkte ned i jorden, mig i den frosne bremme af is og sne på kantstenen mellem vej og cykelsti. Desværre havde han ikke hjelm på, så vi måtte lige have ham på skadestuen til et check. Han havde noget ondt i knæet men så ellers OK ud, og har da også hentet cyklen efterfølgende har jeg set. Jeg håber det går. Jeg var glad for min cykelhjelm, for jeg havde også hovedet i jorden, men den virker altså! Som at ligge hovedet på nattepuden... mine ribbben har det ikke helt på samme måde,

Efter at have talt med både brandvæsnet og politiet, steg jeg på cyklen og fortsatte ud til klubben, hvor holdet var kørt et par minutter før jeg kom. Så det blev en tur med 9:15, hvor jeg gav en guidet tur i Hareskoven. Godt det samme, for jeg ville ikke have kunnet følge med på de svære distancer i dag, for jeg er godt nok øm.. har slået ballen og ribbenene i venstre side både for og bag. Men, altså ikke mere end jeg da fik tre timer i skoven... og tre timer på sofaen bagefter.. så længe man holder sig i gang går det, det er først når man sætter sig ned musklerne for alvor begynder at protestere.

I Hareskoven var der virkeligt meget sne, det er sjældent at man kan stå på langrendski i Danmark, men der var mange fine ski-spor derude i dag. MTB-sporet var til gengæld jomfrueligt og fint klædt i hvidt, med blå himmel og solskin! Ret meget spor blev det dog ikke for det var ikke formålet med turen. Vi kørte istedet på skovvejene, som såmend også gav deres udfordringer med 20-30 cm sne. Da frosten var hård, omkring 6 minusgrader, var sneen tør og let at få dækkene til at bide i. Bare man lige lukker lidt luft ud, går det flyvende.

Bortset fra at jeg f.. er øm i skroget, var det en sjælden fin tur i skoven, med gode venner fra OCC!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kør nu forsigtigt, - bliv ikke overmodig!
En altid bekymret morfar.