torsdag den 31. december 2009

Året der gik

Årets sidste rulletur er næsten blevet en tradition, så medens vi venter på at Dronningen taler og aftenen fejres med gode venner, var Team Sol og Sommer en tur i Geels skov. Bundfrossen, så racerdækkene på de nye fælge kom til deres ret. Skønt!

6824 km blev det til i alt i år. Altså lige præcis ikke 7.000, men dog tæt nok, og under alle omstændigheder over årets mål på 6.000. Almindelig pendling udgjorde 536 medens 4941 blev tilrettelagt på carbonraceren. Det efterlader 1.347 km til MTB´en... ikke ringe. Hver km på denne, i skoven, svarer næsten til to på landevejen.

Fordelt på månederne se billedet således ud:


Billedet viser klart, at der er sammenhæng mellem vejret og kilometerantallet. Forsommeren havde rekord godt vejr, medens efteråret havde rekord mange regndage. Og selvom jeg også kører i regnvejr, så bliver det altså ikke til det samme.. åbenbart.

Rent cyklingsmæssigt har det været et formidabelt år. Rekordlangt både på racer og mtb, fik kørt et alpepas, og fik mange gode ture i Vogeserne i løbet af sommerferien, 319 km på Sjælland rundt, kører pt min første slushcupserie (hvor jeg lærer meget) og så etablerede Jes og jeg et nyt hold i OrdrupCC, 9B, hvor vi optræder som trænere med struktureret træning, intervaller og løbsdeltagelse. Således nyder vi lørdag formiddagene sammen med 10-15 andre, der ikke bare kører for at køre, men også gerne vil blive stærkere, hurtigere og teknisk bedre. Dejligt!

Sidst men ikke mindst nyder jeg at også den dejlige bedre halvdel af Team Sol og Sommer nyder at køre.. hun kom klart over 7.000 km i år. Det er dejligt at kunne dele hobby, og vi har haft rigtigt mange gode ture sammen i år. Grindstedløbet var godt, men vores tur til Christianfeld står for mig som en af vore allerbedste ture sammen.

Nyd nytåret drenge, og pas på fingrene! Ses til et formidabelt 2010.
Godt Nytår!

Ingen kommentarer: