søndag den 6. december 2009

St. Dyrehave

For en lille måned siden åbnede den nye MTB rute i St. Dyrehave. Et fantastisk spor på hele 23 km singletrack, lavet af frivillige med stor hjælp fra Skov og Naturstyrelsen.

De skarpe drenge i OCC besluttede derfor i dag at udvide jagtmarkerne med dette nye spor, og stod derfor en halv time tidligere op, og mødtes med biler ved klubhuset inden det for alvor var blevet lyst endnu.Jeg overvejede en lille smule at cykle hjem deroppe fra... før vi kørte, for da vi kom i mål igen var jeg godt nok helt mørbanket.

Ruten er ikke så svær, men den er meget knoldet, så man bliver banket godt igennem. På et tidspunkt lå Christian og jeg og jagtede hinanden med en halsbrækkende fart, vi var vist i gang med en lang spurt mod parkeringspladsen, men blev klogere, for der manglede adskillige kilometre endnu. Man kors hvor skal man være vågen, når det i bogstavelig forstand går over stok og sten. Men ellers var jeg alt i alt fem gange i dørken.. jeps, sådan må det være når man kører stærkt på ukendt spor og forhjulet skrider på det let fedtede underlag. Gad og vide om jeg havde for meget tryk i? Men sporet var ikke mudret, så tøjet lignede for en gangs skyld ikke noget katten havde slæbt ind.

Det var en glimrende rute. Det er ikke hver dag man støder på et så langt singletrack spor, og så uden andre gæster. Spørg lige om mine ben er ømme nu til aften? ;-)

Her ser vi Lars på sin nye Cannondale.Bemærk sporets tilstand! Ikke normalt omkring København på dette tidspunkt af året.

Ingen kommentarer: