søndag den 13. juli 2008

Om CSC og Tour de France

Nu skrev jeg jo lige, at CSC kører en røvkedelig Tour de France i år. Det gør de også, men gør de naturligvis kun fordi Bjarne Riis er den største strateg i løbet, der sparer sit hold for at køre de andre trætte, for i morgen er det slut med at lurepasse, siger Riis.

Det er jo meget nemt at sige, sårn halvretrospektivt. "Vi er ikke med, fordi vi er startegiske."

Men noget er der måske om det, for faktisk fører CSC holdkonkurrencen og sidder med den hvide trøje. Holdkonkurrencen har altid betydet meget for Bjarne, og den hvide trøje kommer fordi Thomas Lövkvist (THR) var træt og måtte lade sig falde bagud. De franske hold er kørt trætte, og manden i gul, Kim Kirchen (THR), er der næsten også: "Hvis jeg har det som i dag, bliver jeg sat af. Jeg håber, jeg har en bedre dag i morgen". Og, Sastre og de 2xSchleck er under 2 minutter efter de førende.

Det kan godt være Riis er der, hvor han vil være, men det har så indtil nu, kun givet Jytte Hilden så meget mere ret.

Men måske bliver i morgen, den første rigtige bjergetape, spændende. Nu fanger bordet ihvertifal. Er Riis interessant for sponsorer eller eller er han fortsat tilfreds med den anonyme holdtitel? I gult kommer de jo ikke, så længe de ikke ligger sig i front.

Ingen kommentarer: