onsdag den 26. maj 2010

Forlæns og baglæns

Selvfølgelig skal det vælte ned med regn til Skjoldnæsholm løbet, selvfølgelig. Regn og cykelture hører sammen som snorkel og våddragt. At DMI melder noget andet, er helt ligegyldigt. Når det røde lyn findes frem, vælter det ned... sådan er det bare.

Så nu har jeg ikke alene slidsår foran på benene efter et vådt Grindstedløb, fanme om jeg ikke også har det bag på benene efter et vådt Skjoldnæsholm. På en måde er jeg ved at arbejde mig igennem et helt Danmarkskort, forlæns og baglæns på mine ben.

Team Sol og Sommer kørte for en gang skyld sammen, idet jeg valgte at prioritere en god 82 km tur med gemalinden frem for den længere 145 med drengene.

Vi lagde ud i et godt tempo i regnen og da vi havde katapulteret de øvrige OCC´ere på distancen af sted, satte vi tempoet lidt ned, så Hanne også ville overleve hele turen. Da vi havde ventet til sidste holdafgang i håbet om at regnen stilede af, overhalede vi ganske mange hold. Jeg var ganske enkelt super godt kørende og Hanne holdte godt fat i baghulet.

Det er lidt sjovt at cruise forbi selv pænt store felter, med hænderne på ryggen, medens konen luftes pustende i baghjulet ;-)  hæ hæ.... vanvittigt ondt, ikke? Jo, men fanneme morsomt! Vel kun ret og rimeligt at jeg ramtes af en punktering få kilometre før mål. Hybris og nemesis.

På den måde fik Team Sol og Sommer OCCs næstbedste placering på dagen, idet Hanne kom ind som 12 af 149 kvinder!

For at få tilstrækkeligt med kilometre tog jeg cyklen hjem fra Roskilde, op over Ballerup. Mange spændende småveje, fremfundet af den geniale Garmin GPS. Og på den måde krydsede jeg 1.000 kilometer stregen i maj måned, cool nok.

(Og så er miraklernes tid ikke forbi. Hjælperytteren ikke alene fik en god tid, men gennemførte uden defekter!! Velkommen tilbage på Specialized, Flemming)
Våde og trætte ryttere får tiltrængt kage

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tak for turen. Det er godt med et baghjul med diselmotor. Selv om du ind imellem var for overskudsagtig.

Kh Hanne