søndag den 22. september 2013

Dag 1 - Col de Auzines og Gorges de Pierre Lys

Endnu en fed cykeldag, med hyggeholdet ;-)



Vi kørte klokken 10, og de første 30 km var det lige ud og temperaturen var et par og tyve, fint nok, man da vi ramte opkørslen til Col de Auzines, 10 km med en gennemsnitlig stigning på 4,5, steg temperaturen til 30 grader og medvind (=ingen afkøling), kunne jeg nu godt mærke den forkølelse der stadig rumsterer rundt i kroppen. Efter at have fulgt holdets stærkeste rytter en rum tid eksploderede min puls, ja den ligger på grund af forkølelsen mindst 10% over normalen, og jeg lod mig galant falde ned til den bedre halvdel af Team Sol og Sommer, så vi kunne følges op. Det lignede rent galanterisme, men det passede mig rigtigt fint! ;-)

Mariane viser Action på Col de Auzines

 En af de mange smukke nedkørsler i Pyrenæerne

Selvom Hanne også har forkølelsen rullende i kroppen, kørte hun nu meget godt.. selvom der var en del hvide piller indblandet.


Til sidst passerede vi igennem slugten "Gorges de Pierre Lys", meget spændende!


Sammenlagt lød dagen på 99 km, 1390 hm og en temperatur mellem 25 og 32 grader. Høj solskin!

1 kommentar:

Arne sagde ...

Fortsat god tur til jer alle!

Jeg havde 16 motiverede ryttere til træning lørdag - og vi havde en god tur med flot solskin og næsten ingen vind. Fra Kim D. til Claus "Strit" og Jan, så der var nok at holde styr på, men de opførte sig eksemplarisk. Sluttede af med tre omgange på den nye m-rute i Forskerparken. Hilsen Arne