torsdag den 26. september 2013

Dag 5 - Soulor og Aubisque

Det var eddermanme en lang dag på kontoret! Afgang klokken 9:00 og ankomst 18:30. Col de Soulor og Col de Aubisque.. efterfulgt af 70 km temmeligt kuperet terrain. I alt 128 km og 2.300 hm! Folk er trætte, så der skal samles meget op.. og så gik der rent café i dagen.. hele tre gange, ud over frokosten! Vejret er faktisk så souverænt, at man kan sidde i sit våde cykeltøj på toppen og svede over en kop kaffe!.. Det er sjældent, skulle jeg hilse og sige!



Jeg havde glædet mig meget til dagen, for stykket mellem Col de Soulor og Col de Aubisque synes jeg er noget af det smukkeste i Pyrenæerne. Og den modsatte vej går det alt for hurtigt.  Smukt var det, se bare her:

Opturen til Soulor fra vest er såmend hård nok, men jeg havde helt glemt hvor urimelig meget hårdere den er fra den anden side..  det sad jeg og mediterede lidt over, medens cyklen susede ned helt af sig selv.

Vi er jo Pyrenæerne, som er landbrugsland.. på sin egen måde, så ingen spærrer øjnene op, blot fordi man skal drive en flok får gennem en bjergby.. men endnu en påmindelse om ikke at køre stærkere end man kan få hold på cyklen!


I går kørte Hanne med fra toppen af Tourmalet, men allerede i dag var forkølelsen/feberen igen kommet så meget under kontrol, at hun kørte med hele vejen.. og kørte flot, selvom det godt nok var varmt efter frokosten. Hun fik et lille forspring på starten, men kørte nu lige op med de fleste mod Soulor! Et stort cadeu herfra!

Ingen kommentarer: