mandag den 23. september 2013

Dag 2 - Col du Portel og Col de Port

I dag var lidt hård. Col du Portel startede lige udenfor hotellet, og Col de Port fik vi i nakken lige efter frokost. Jeg havde regnet Col de Port ud til et gennemsnit på 6,5% hvilket er ok, men den lå nu det meste af de 14 km på 8%, afbrudt af et lille plateau på et par kilometre.... nok derfor den snød mig. Men hold da op hvor det var en feeed laaang tur ned efter Col de Port ;-)


Men, hyggeholdet er vi. Hold 1 fik et monsterbjerg til formiddag, så vi kom først til frokost, først til café efter nedkørslen og først til hotellet.. hvilket var til stor fornøjelse for holdet ;-)

Hanne kørte som en rigtig diesel, stille og roligt men meget jævnt, så på vej op af Col de Port lå hun ganske vist sidst i starten, men havde da overhalet 5 inden hun nåede toppen. Ikke ringe i betragtning af en solid forkølelse.

Vejret er høj solskin med et snit på 23 grader, fantastisk dejligt!

Øyvin er glad

 
Hele holdet på Col de Port

Her er måske grunden til at jeg er her for tredje gang. Utroligt smukt


Sammenlagt lød dagen på 129 km, 1745 hm og en temperatur mellem 16 og 33 grader. Blå himmel og høj solskin!  Jeg havde stoppet et par løse ærmer i lommen, men fik ikke brug for dem.. før starten på nedkørslen fra Col de Port.. havde ikke min vest med, og var pladder våd af sved. Løse ærmer er også gode på maven, kan jeg konstatere. :-) 

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Rikke og jeg prøver efter bedste evne at leve op til jer, idet vi i morgen aften på apostlenes heste spurter op ad Gran Via for at ende på højdepunktet El Botín i Calle Cuchillos ca. en afstand på 1,1 km. Men det er den første aften! Det bliver værre!
Jørgen