søndag den 8. september 2013

En cykelrytter fødes, Bastrup Sø Rundt

Efter den gode tur Sjælsø Rundt, blev Andreas så bidt af farten og distancen, at han har anskaffet sig en fin carbon-racer cykel.

Årets fødselsdagsgave blev derfor et medlemsskab af Ordrup CC og en flot cykeldragt :-)

Så klart nok, skal der præsteres noget med den figur! :-)

I dag kørte vi så Bastrup Sø Rundt, 82 km med et snit på 34,2 km/t og det er godt nok super, når det er første gang der for alvor køres til! Tillykke med det flotte resultat, Andreas!

Vi lagde ud i front af løbet, men ret hurtigt blev feltet delt i to. Andreas sad på mellemhånd og blev fanget ude i vinden. Jeg lod mig derfor falde tilbage, så vi kunne få en tur sammen.. og så gik det ellers over stok og sten nordpå mod Strø, og kraftig vind og et par seriøse bakker.

Langsomt sled vinden kræfterne af de få der sad og trak, og hastigheden begyndte at dale ned til 28 km/t. Eftersom ingen anden ville op og trække, måtte Team Sol og Sommer jo træde til, og så fik vi sat hastigheden 5-6 km/t op igen... ikke til alles helt store tilfredshed, for i løb venter jeg ikke i svingene.. og så skal der arbejdes med at lukke huller.  Det slider på feltet, så med 8-10 km tilbage måtte Andreas slippe feltet. Det så jeg nu ikke, for jeg sad jo og knoklede oppe i fronten.. indtil jeg punkterede 3 km før mål "#€%" og hvad værre var, jeg opdagede først, da Andreas havde passeret, at jeg havde glemt at putte en slange i lommen.  Nå men, heldigvis kom der andre forbi, jeg kunne tigge en slange af :-)

En dejlig dag ude vest på med masser af vind og gode ben! Nu med 6.000 km i de let snurrende ben :-) 

Ingen kommentarer: